BARNBIDRAG!!!!!!

Idag kom det efterlängtade barnbidraget!!!
Så här kasst med pengar innan har vi nog aldrig haft!
Igår fick jag låna pengar av Sara så jag kunde köpa en litee mjölk..... ha ha ha.. det e ju fan så man skäms!!!

Vi har lagt ut  2000 kr på min bil denna månaden och det va ju inget vi hade räknat me direkt!! Men nu startar min bil på morgonen iaf... Batteriet var så kasst så alla möjliga har fått hjälpa mig i gång!!!!

När jag och elicia hade gjort i ordning oss imorses så åkte vi till tant Mlin och katterna en sväng på morgonkaffe:)
Kollade lite hur långt de hade kommit i sin renovering..... Riktigt snyggt kommer det bli när det e färdigt:)
Tack för kaffet Malin.........

Sen drog vi till Hjertberg för storhandling.....
Jag och Marcus hade till och med gjort marsedel för en vecka framåt så nu var det bara att skaffa hem allt så vi kan laga allt....
egentligen var det ganska bra att det var tomt i plånboken ett tag sör vi har gjort en rejäl frysrensnig.. och det skadar nog inte ibland...
Det gömde sig ganska mycket i den där stackars frysen som bara blir liggandes!!!

På vägen hem så åkte vi förbi råda el för jag hade tänkt inhadla mig sånna där snygga glödlampor så man inte behöver ha lampskärm till mina eklampfötter som jag hade stjärnor på..... men den idén sket sig för det skulle vara tjock socke till dom och jag hade smala....
Så det e väl bara att ge sig ut i lampskärmsträsket!!!!


Visst e dom snygga!!

Åkte hem och lagade middag  och sov lite middag!!!

När Elicia hade vaknat så måkte vi till sandra och Tea på lite kaffe till!!!
mmm jag e en riktig kaffekäring:)
Sndra hade bakat sockerkaka som vi fick till oxå och det e ju inte fel....
mmm e ett riktigt kakmonster oxå... har alltid varit och kommer nog alltid att va:)

Ikväll så fick vi Elicia att somna i sin säng och det var inte helt fel.... hon har varit uppe tills vi ha gått och lagt oss i flera kvällar och dessutom så ska hon tvunget ha sovit mellan oss hela natten !

Mamma sa efter första gången hon hade sovit hos dom " hur kan ni sova med henne emellan er... hon e ju värre än en väderkvarn!"
Och jag håller med... hon ligger alltid på tvären och självklart alltid med fötterna på mig.... en och annan spark får man tåla!!!
Jag brukar vakna med huvudet på nattduksbordet!
Marcus säger att han aldrig märker av henne och det e ju inte så konstigt för han får ju nästan en hel säng för sig själv eftersom hon i stort sett ligger på mig!!!

Men hon e söt när hon sover:)


Älskar verkligen min lilla plutta!!!!

Nu ska jag sova!! Jobb imorgon igen!!
Och jävlar vad jag ska bre ut mig!!!


GOD NATT!!!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0